A hatékony „Home Office” 4 + 1 alapszabálya!

Home Office szabályait foglaltuk össze az alábbi tippekben, hogy az otthoni munkavégzés hatékony is legyen.

 

Első home office szabály

Legyen egy elkülönített irodahelyiség, bezárható ajtóval!

Ha teljes munkaidőben otthonról kell dolgozik akkor fontos egy olyan munkaterületet kijelölni és optimalizálni, amely nem a konyhai pult vagy a nappali kanapé. Fontos, hogy legyen egy asztalféleség, ahol nem fekve, hanem egy irodához hasonlóan ülve, jól megvilágítva van lehetőség a munkára!

 

A zárható ajtó arra jó, hogy a nyugodt teret megteremtse a fókuszáláshoz. Ez azt jelenti, hogy meg kell oldani a gyerekekre való vigyázást, ugyanúgy, mintha hagyományos irodai környezetben dolgozna.

 

Home office szabályai
Home office szabályai

 

Második home office tippünk

Legyen meg minden a munkavégzéshez szükséges eszköz!

Minden munkatársnak előre meghatározott számítástechnikai eszközöket és programokat kell használnia az erős internetkapcsolat mellett. Például a ZOOM-ot (https://zoom.us/) csevegésre, a Clickup-ot (https://app.clickup.com/) a projektek kezelésére, a Confluence-et (https://www.atlassian.com/) az együttműködéshez, a Google Docs-ot a dokumentumok megosztására. Ezektől persze el lehet térni, de ezen eszközök, központilag történő meghatározása fontos a megosztott környezet fejlesztése szempontjából.

 

Harmadik alapszabály

Kommunikálni, kommunikálni, kommunikálni!

Kövesse a „Hetes” szabályt, amely kimondja, hogy az embereknek hétszer kell hallaniuk egy üzenetet, mielőtt valóban megértik és elkezdik használni azt. Amennyiben úgy érzi, mintha túl sok információt kommunikált volna, akkor valószínűleg csak a megfelelő mennyiséget közli. A távoli munkavégzés miatt szinte teljesen kiesik a non-verbális kommunikáció, ezért csak a verbálisra lehet hagyatkozni.

 

Negyedik szabály

Be kell tartani a megszokott munkaidőt!

Annak ellenére, hogy otthonról dolgoznak a kollégák, az eddig megszokott rendet be kell tartani. Fontos, hogy a munkatársak a megszokottak szerint elérjék egymást és tudjanak közösen dolgozni.

 

+1.  Legyen kialakítva egy megfelelő vállalatirányítási rendszer!

Amennyiben valaki még nem rendelkezik egy közös / megosztott munkára alkalmas rendszerrel érdemes elgondolkodnia a gyors bevezetésen, hiszen egy ilyen VIR adja meg a cégek adminisztrációjának a gerincét. Addig is érdemes a google, vagy a microsoft által ingyenesen biztosított drive-oket igénybe venni. Ez csupán vészmegoldás, ugyanakkor alkamas bizonyos mértékű adatcserére.

 

További tippek, megoldások

Nem találta meg amit keresett?

Csak felméri a lehetőségeket?

Az árakra lett volna kíváncsi?

Nem ezt a szolgáltatást kereste?

Nincs most ideje?

Vegye igénybe ingyenes szakértői tanácsadásunkat. Adja meg elérhetőségeit és egyeztessünk egy díjmentes konzultációt.