Hogyan készül az egyedi CRM szoftvert?
Az indulás utáni időszakban a cégvezetők általában nem várnak túl sok ügyfelet. Tehát a Google Táblázatok, az Excel vagy más sokszor ingyenes alkalmazások elegendőek lehetnek az ügyféladatok gyűjtéséhez és kezeléséhez. A vállalkozás növekedésével és az ügyfelek számának növekedésével sok új és nehezen kezelhető adat keletkezik. A vállalkozások ezért új skálázható megoldást keresnek: az ügyfélkapcsolat-kezelési (CRM) rendszert.
Az ilyen rendszer lehetővé teszi a vállalkozások számára az ügyfelek közötti interakciók rendezését, optimalizálását és szinkronizálását, valamint az adatok elemzését az ügyfél életciklusa során. A cél az ügyfélszolgálat javítása, az ügyfelek jobb megértése, az értékesítés növelése és a belső folyamatok fejlesztése.
Miért fejlesszünk egyedi rendszert?
Mivel rengeteg, úgynevezett dobozos rendszer áll rendelkezésre, ezért biztos gondolkodóba esik egy egyedi fejlesztése előtt. Mi a Macrosoftnál, úgy gondoljuk, hogy nem létezik olyan rendszer ami mindenkinek jó lenne. Minden vállalat egyedi és eltérő igényekkel rendelkezik. A dobozos termékkel nem mindig kapja meg pontosan azt, amit szeretne, mivel a széles közönség igényeinek kielégítésére koncentrál. Másrészt az egyedi rendszert az Ön egyedi igényeihez tervezték. Kiválaszthatja, hogy mely folyamatokat automatizálja, és mely osztályok férjenek hozzá az információhoz.
Mivel az gyfélkapcsolati rendszerek olyan érzékeny adatokat tartalmaznak, mint az ügyfelek adatai, a tranzakciók részletei és a jelentések, fontos az információbiztonság és a bizalmas kezelés biztosítása.
Az egyedi fejlesztés révén a biztonságot szem előtt tartva a kezdettől fogva úgy készítheti el a különféle mechanizmusok segítségével, hogy a rendszer biztonságának megőrzése kiemelkedő maradjon. Ráadásul az egyedi szoftverek rugalmasabbak és alakíthatóbbak a későbbiekben is, mint a dobozos megoldások, így azok a céggel együtt is tudnak bővülni. Közép- hosszútávon mindenképpen költséghatékonyabb, mint egy egyedi fejlesztés, mint dobozos megoldás.
Hogyan néz ki egy ilyen fejlesztés?
Először meg kell határoznia a céljait a CRM rendszer létrehozása érdekében. A kitűzött célok az iparág specifikációitól függően változhatnak, és a következőket foglalhatják magukban:
- Az ügyféladatok tárolása és kezelése;
- Az ügyfél-elégedettség és a lojalitás javítása;
- A marketing és az értékesítési folyamatok optimalizálása;
- A ROI maximalizálása;
- A belső kommunikáció javítása;
- Vezetők vezetése;
- Az ügyfélkör kezelése és bővítése;
- Ügyfélszolgálat optimalizálása;
- Jelentések készítése az értékesítés és a marketing teljesítményének értékelésére, stb.
CRM rendszerek típusai
Miután meghatározta a CRM fejlesztési céljait, döntse el, hogy milyen CRM megoldás a legjobb Önnek. Mindegyiket más célra tervezték:
Operatív
Ezt a rendszert a marketing, az értékesítés és a szolgáltatási folyamatok automatizálására tervezték. Az operatív CRM használatával további ügyleteket érhet le. Hozzáférhet a meglévő ügyféladatokhoz, például elérhetőségekhez, értékesítési és kommunikációs előzményekhez.
Analitikai
Az analitikus rendszerek segítenek a vállalkozásoknak az ügyfelek adatainak, valamint az ügyfelek megszerzésének és megtartásának hatékony kezelésében. Az analitikus CRM betekintést nyújt a különböző csatornákból származó ügyféladatokba, így láthatja az ügyfelekkel szembesülő gyakori problémákat és mérheti a marketing- és értékesítési stratégiáinak hatékonyságát.
Együttműködő
Egy együttműködő rendszer, más néven stratégiai CRM, a csapatmunka fejlesztésére, a jobb ügyfélszolgálat fejlesztésére, valamint az ügyfelek elégedettségének és megtartásának növelésére összpontosít. Az együttműködő CRM segítségével az ügyfelekkel folytatott kommunikáció szinkronizálva van különböző kommunikációs csatornákon, például e-mailben, telefonon és közösségi hálózatokon keresztül.
Természetesen ezen típusok nem csak önállóan érhetőek el, hanem a funkciók az igények alapján keverhetők és pont ez a legnagyobb előnye egy egyedi CRM rendszernek.