Mi a különbség az ERP és a CRM között?

Az vállalat irányítási rendszer, azaz ERP (Enterprise Resource Planning) és az ügyfélkapcsolat menedzsment rendszer, azaz CRM  (Customer Relationship Management) sok szempontból hasonlóak. Mindkettőt arra használják, hogy növelje a cégek bevételeit és egyszerűsítse a folyamatokat.

Mi az a CRM?

A CRM leegyszerűsítve egy olyan rendszer, amely irányítja és segíti a vállalat kapcsolatát a jelenlegi és leednő ügyfelekkel. Amikor CRM-ről beszélünk, általában programról beszélünk. Ez a szoftvert az értékesítés, a marketing és az ügyfélszolgálat szervezésére, automatizálására és szinkronizálására használják. A CRM programokat úgy fejlesztették ki, hogy az kezelje az ügyfélkapcsolatok összes területét. Segít megtartani az ügyfeleket és ezzel növeli a cég hatékonyságát.

Mi az ERP?

A CRM az ügyfeleket kezeli, az ERP-t a cég irányításához használják. Egy olyan rendszer, amely javítja az üzleti folyamatok hatékonyságát. A CRM-hez hasonlóan az ERP lehetővé teszi a szabványosított adatok gyors megosztását az egész cégen belül. Az alkalmazottak mind beírják az információkat a rendszerbe és valós idejű, vállalati szintű pillanatfelvételt készítenek. Bármely terület problémája, automatikusan riasztásokat hoz létre más érintett területeken.

Ez lehetővé teszi az osztályok számára, hogy megkezdhessék a munka tervezését, még mielőtt azok problémává válnának az osztályon. Röviden ez a rendszer lehetővé teszi, hogy a műveletek helyett az adatokra összpontosítsanak. A rendszer módszert kínál az üzleti folyamatok egyszerűsítésére. Érdekesség képpen elmondható, hogy a CRM az része az ERP-nek.

Mi a különbség?

A rendszerek különböző megközelítéseket alkalmaznak. Az ERP az általános költségek csökkentésére és a folyamatok optimalizálásra összpontosít. Az üzleti folyamatok hatékonyabbá tételével, így csökkenti az ezekre a folyamatokra fordított költségeket. A CRM arra törekszik, hogy növelje a profitot azáltal, hogy nagyobb értékesítési volument segít elő.

 

ERP vagy CRM?
ERP vagy CRM?

A CRM-et általában erre használnak:

  • Marketing feladatok
  • Értékesítési folyamatok kezelése
  • Online értékesítési folyamat kialakítása
  • Automatizált az ügyfélszolgálat
  • Ügyfél interakciók követése
  • Jelentések készítése
  • Hatékonysági és profit kimutatások
  • Készletek kezelése
  • Az értékesítő csapat összefogása
  • Üzleti kapcsolatok kezelése

ERP-t általában erre használnak:

  • Folyamat menedzsment
  • Ellátási lánc menedzsment
  • Központi tudásbázis
  • Pénzügyi adatok pontosságának növelése
  • Projekt tervezésének megkönnyítése
  • Az alkalmazottak teljesítményének a mérése
  • A kritikus üzleti folyamatok szabványosítása
  • a felesleges feladatok kimutatása
  • Az üzleti igények felmérése
  • Számviteli és pénzügyi alkalmazások összekötése
  • A beszerzési költségek és folyamatok optimalizálása
  • A HR segítése
  • Automatizált bérezési rendszer kialakítása

 

 

Kérdés esetén keressen minket bizalommal és természetesen segítünk abba, hogy az Ön cégének melyik megoldás a megfelelő!

 

 

Nem találta meg amit keresett?

Csak felméri a lehetőségeket?

Az árakra lett volna kíváncsi?

Nem ezt a szolgáltatást kereste?

Nincs most ideje?

Vegye igénybe ingyenes szakértői tanácsadásunkat. Adja meg elérhetőségeit és egyeztessünk egy díjmentes konzultációt.