Az vállalat irányítási rendszer, azaz ERP (Enterprise Resource Planning) és az ügyfélkapcsolat menedzsment rendszer, azaz CRM (Customer Relationship Management) sok szempontból hasonlóak. Mindkettőt arra használják, hogy növelje a cégek bevételeit és egyszerűsítse a folyamatokat.
Mi az a CRM?
A CRM leegyszerűsítve egy olyan rendszer, amely irányítja és segíti a vállalat kapcsolatát a jelenlegi és leednő ügyfelekkel. Amikor CRM-ről beszélünk, általában programról beszélünk. Ez a szoftvert az értékesítés, a marketing és az ügyfélszolgálat szervezésére, automatizálására és szinkronizálására használják. A CRM programokat úgy fejlesztették ki, hogy az kezelje az ügyfélkapcsolatok összes területét. Segít megtartani az ügyfeleket és ezzel növeli a cég hatékonyságát.
Mi az ERP?
A CRM az ügyfeleket kezeli, az ERP-t a cég irányításához használják. Egy olyan rendszer, amely javítja az üzleti folyamatok hatékonyságát. A CRM-hez hasonlóan az ERP lehetővé teszi a szabványosított adatok gyors megosztását az egész cégen belül. Az alkalmazottak mind beírják az információkat a rendszerbe és valós idejű, vállalati szintű pillanatfelvételt készítenek. Bármely terület problémája, automatikusan riasztásokat hoz létre más érintett területeken.
Ez lehetővé teszi az osztályok számára, hogy megkezdhessék a munka tervezését, még mielőtt azok problémává válnának az osztályon. Röviden ez a rendszer lehetővé teszi, hogy a műveletek helyett az adatokra összpontosítsanak. A rendszer módszert kínál az üzleti folyamatok egyszerűsítésére. Érdekesség képpen elmondható, hogy a CRM az része az ERP-nek.
Mi a különbség?
A rendszerek különböző megközelítéseket alkalmaznak. Az ERP az általános költségek csökkentésére és a folyamatok optimalizálásra összpontosít. Az üzleti folyamatok hatékonyabbá tételével, így csökkenti az ezekre a folyamatokra fordított költségeket. A CRM arra törekszik, hogy növelje a profitot azáltal, hogy nagyobb értékesítési volument segít elő.
A CRM-et általában erre használnak:
- Marketing feladatok
- Értékesítési folyamatok kezelése
- Online értékesítési folyamat kialakítása
- Automatizált az ügyfélszolgálat
- Ügyfél interakciók követése
- Jelentések készítése
- Hatékonysági és profit kimutatások
- Készletek kezelése
- Az értékesítő csapat összefogása
- Üzleti kapcsolatok kezelése
ERP-t általában erre használnak:
- Folyamat menedzsment
- Ellátási lánc menedzsment
- Központi tudásbázis
- Pénzügyi adatok pontosságának növelése
- Projekt tervezésének megkönnyítése
- Az alkalmazottak teljesítményének a mérése
- A kritikus üzleti folyamatok szabványosítása
- a felesleges feladatok kimutatása
- Az üzleti igények felmérése
- Számviteli és pénzügyi alkalmazások összekötése
- A beszerzési költségek és folyamatok optimalizálása
- A HR segítése
- Automatizált bérezési rendszer kialakítása
Kérdés esetén keressen minket bizalommal és természetesen segítünk abba, hogy az Ön cégének melyik megoldás a megfelelő!